MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

JDT Juara Piala Malaysia 2019


Pasukan Bola Sepak Johor Darul Ta'zim (JDT) muncul sebagai Juara Piala Malaysia 2019 apabila berjaya menewaskan pasukan Kedah Darul Aman dengan jaringan 3 - 0 pada malam ini (2 November 2019). Perlawanan berlangsung di Stadium National, Bukit Jalil, Kuala Lumpur sebentar tadi.



Jaringan pertama dihasilkan diseparuh masa pertama oleh pemain import  JDT Leandro Velazquez pada minit ke-27 apabila mendapat hantaran bola di ruangan kotak penalti dari Gonzalo Cabrera.

Jaringan kedua (2) pada minit ke-35 yang dihasilkan oleh Safawi Rasid adalah jaringan tercantik pada malam ini, apabila jaringan tersebut dihasilkan melalui sepakan percuma dari luar kotak penalti dan mengenai palang gol sebelum bola disahkan masuk oleh pengadil perlawanan.



Jaringan ketiga (3) diperolehi melalui Muhammad Syafiq Ahmad pada minit ke-57 separuh masa kedua, seolah-olah memastikan kemenangan berpihak kepada JDT, sehinggalah pengadil perlawanan Muhammad Nazmi Nasaruddin meniup wisel menandakan perlawanan telah tamat dan memberikan kemenangan mutlak kepada JDT.



Kali terakhir JDT menjuarai Piala Malaysia adalah pada tahun 2017 dan 2019 milik JDT semula.

Syabas diucapkan kepada JDT 

Sumber : Sinar Harian,  Youtube  & Berita Harian 

Post a Comment

1 Comments