MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Stesen Minyak Petronas Bekalkan RON 95 Gred Euro 4M





Kuala Lumpur, 24 Disember 2019 - Semua stesen PETRONAS di seluruh negara kini membekalkan bahan api Euro 4M RON 95, menjelang tarikh warta Kerajaan pada 1 Januari 2020.

Spesifikasi bahan api baru mengandungi hanya 50 bahagian per juta (ppm) sulfur, iaitu 10 kali kurang daripada standard Euro 2M untuk petrol RON 95. Di samping itu, kandungan benzena dikurangkan sebanyak 30% kepada 3.5% manakala tekanan wap dikurangkan sebanyak 7% kepada 65kPa. Ini bermakna bahan api kini bersih untuk enjin dan alam sekitar.

Bercakap tentang ini, Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif PDB, Dato 'Sri Syed Zainal Abidin Syed M Tahir berkata, "Bahan api RON 95 kami telah dinaik taraf kepada piawaian Euro 4M di semua stesen kami sejak awal Disember. Dengan peningkatan ini, pelanggan kami tidak hanya menikmati pemanduan yang lebih lancar, lebih responsif dan berkesan, tetapi juga bahan bakar yang bersih yang berfungsi bersama dengan kenderaan moden hari ini dalam mengurangkan pencemaran udara untuk memberikan manfaat kesihatan dan iklim. Pada akhirnya, PETRONAS Primax 95 dengan Pro-Drive adalah baik untuk enjin dan alam sekitar. "

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai PETRONAS Primax yang dipertingkatkan dengan Pro-Drive yang mematuhi Euro 4M, lawati www.mymesra.com.my.

Sumber: Petronas

Post a Comment

0 Comments