MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Persidangan Kesejahteraan Sosial Antarabangsa 2019 (ISWC)



Perdana Menteri Malaysia Tun Dr Mahathir Mohamad merasmikan Persidangan Kesejahteraan Sosial Antarabangsa 2019 (ISWC) hari ini. (21 November 2019).

Dalam ucaptamanya beliau berkata "kita mesti sentiasa diingatkan bahawa setiap tindakan yang bergerak ke hadapan negara kadang-kadang boleh mempunyai reaksi negatif, menyebabkan beberapa orang ditinggalkan. Kemajuan adalah satu perkara yang menarik tetapi ia tidak sepatutnya mengorbankan kebaikan umum. jika kemajuan hanya mendapat faedah sedikit, maka ia tidak akan dapat dikekalkan. tidak juga ia adalah persetujuan"



Apabila sebahagian besar belia menganggur, kita kehilangan sumbangan mereka yang berpotensi kepada negara, membazirkan pelaburan yang kita buat dalam pendidikan mereka, dan membuat tanah yang subur untuk ketidakpuasan dan ketidakstabilan.

#MalaysiaKerja or #MalaysiaAtWork adalah jawapan Malaysia kepada penyelesaian cabaran pekerjaan di pasaran hari in.

Kerajaan Malaysia memperuntukkan RM6.5 billion bagi program ‘Malaysia At Work’ untuk mewujudkan lebih banyak peluang pekerjaan kepada rakyat negara ini sepanjang tempoh lima tahun akan datang.

Perdana Menteri berkata program itu mempunyai banyak kesan berganda jangka panjang yang akan melangkaui tempoh lima tahun itu.

“Ia mewujudkan pekerjaan, ia menjana peluang pembelajaran, ia mewujudkan perhubungan yang memerlukan kerjasama,” katanya dalam ucaptama persidangan Kesejahteraan Sosial 2019 dan melancarkan Malaysia @Work.

Sumber: IG KWSP, Japenmalaysia & Bernama

Post a Comment

0 Comments