MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Rahsia Kekuatan Cium Tangan & Cium Kening



RAHSIA KEKUATAN CIUM TANGAN & CIUM KENING


Tahukah Anda.


Kenapa lelaki mesti mencium kening isteri & isteri mesti mencium tangan suaminya?

Bahawa semangat & ketenangan lelaki itu terletak pada kening isterinya. Lalu sumber ketenangan & kekuatan perempuan itu ada pada tangan suaminya.


Mengucup kening isteri atau mencium tangan suami, hakikatnya sebuah simbol dr satu hal paling mahal dlm hubungan suami isteri.

“Apa itu?”

“Saling percaya”.


Jangan menilai bahwa yang mendorong suami mengucup kening isterinya itu kerana berahi.

Seorang suami mengucup kening isteri adalah cara dirinya mendapat  ketenangan. Dan perempuan mencium tangan lelaki bukan semata tentang siapa yang lebih tinggi derajatnya, tapi itu adalah tanda bahwa keikhlasan yang menuntunnya. Kerana perempuan juga tahu, di tangan suaminya ada redha Allah.


Kenapa mesti kening atau tangan?

Kening perempuan adalah sumber ketenangan & semangat bagi suami, karena kening adalah saksi dari ketaatan pada Allah.Keninglah, perantaraan tunduk makhluk pada Penciptanya.


Keninglah bahagian tubuh pertama yang mengaku, bahwa Allah adalah Maha Tinggi, sementara diri adalah rendah.

Keninglah yang bersujud.


Kening berada paling bawah, sebagai simbol bahwa tiada yang lebih tinggi daripada Allah.

Padahal kening adalah bagian tubuh kita yang paling tinggi.


Maka pada kening perempuanlah Tuhan hembuskan sumber ketenangan.


Maka tak heran jika suami akan merasakan ketenangan setelah mengucup kening isterinya. Lalu, apakah sama kondisinya dengan tangan suami yang dicium isteri?


Ada doa yang dia panjatkan di tangan suami, semata meletakkan doa disana, kerana dengan tangan itulah suaminya bekerja untuk orang-orang yang dicintai & disayanginya.


Melalui ciuman yang diletakkan di tangan suami, seorang isteri menitipkan doa agar Allah menjaga tangan suami untuk menjaga kasih sayangnya & tak mengambil yang bukan haknya.


Tangan suami adalah kekuatan untuk berlindung, ya Allah jaga lah suami dari rezeki yang Haram. Dan untuk selalu sayang pada ku atas Robb nya.



Kredit : Ana Sya

Post a Comment

0 Comments