MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Al-Fatihah Buat Ir Haji Mohd. Mazlan bin hj. Md. Ismail Merican

 



PERGINYA SEORANG PEWAKAF


إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعون


Telah kembali ke rahmatullah seorang pewakaf yang telah mewakafkan hartanah berskala besar di Wilayah Persekutuan ini. 


Ir Haji Mohd. Mazlan bin hj. Md. Ismail Merican telah meninggal dunia pada hari ini, Sabtu, 17 Oktober 2020 jam 7.30 pagi di kediamannya.


Allahyarham Ir. Haji Mohd Mazlan pada November 2011 telah mewakafkan kepada MAIWP hartanah seluas 1.72 ekar di No. 9, Lot 2854, Kampung Sungai Penchala, 60000 Kuala Lumpur yang terdiri daripada banglo kediaman dan kebun.


Hartanah diwakafkan untuk tujuan pusat pengajian warga emas yang kini diuruskan oleh MAIWP dan dikenali sebagai Darul Ilmi.


Pusat pengajian ini membolehkan penuntut mempelajari ilmu agama secara intensif selama 2 tahun bermula dari bangun pagi sehinggalah tidur.


Begitu besar manfaat yang ditinggalkan oleh Allahyarham Ir. Haji Mohd Mazlan. Tonton video yang pernah diterbitkan mengenai hasrat murni Allahyarham mewakafkan hartanah kepada MAIWP.


Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang yang soleh.


Ya Allah Ya Tuhanku ampunilah dia, rahmatilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah kematiannya, lapangkanlah kuburnya, jadikanlah syurga sebagai ganti tempat tinggalnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarganya, semoga arwah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..


AlFatihah

‎بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم

 ‎ ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين۞إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ۞ غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞امين


Sumber/Kridet: ceramahustazustazah



Post a Comment

0 Comments