MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Doa PM Tan Sri Muhyiddin bin Mohd Yassin

 


"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim. Engkau ampunilah dosa-dosa kami. Engkau rahmatilah diri kami, keluarga kami dan negara kami. Engkau lindungilah hamba-hamba-Mu yang kerdil ini dari segala musibah. Engkau jauhilah diri kami dari penyakit yang berbahaya dan wabak yang mengancam nyawa. Engkau hindarilah kami dari bala yang berat dan takdir yang buruk.



“Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim. Engkau berilah kekuatan, kecekalan dan kesabaran kepada kami untuk menghadapi dugaan-Mu yang berat ini. Engkau tiupkanlah ketenangan dalam jiwa kami. Sesungguhnya setiap dugaan yang Engkau turunkan kepada kami, Ya Allah, tiadalah ia melainkan untuk meningkatkan ketaqwaan dan keimanan kami kepada-Mu,” 


“Ya Allah Ya Rahman Ya Syaafi. Engkau berilah kesembuhan kepada saudara-saudara kami yang dijangkiti wabak koronavirus walau di mana sahaja mereka berada. Sesungguhnya, tiada penyakit yang tidak dapat Engkau sembuhkan Ya Allah.


“Tiada mara bahaya yang tidak dapat Engkau jauhinya dari kami Ya Allah. Kami bermohon kepada-Mu Ya Allah Lindungilah kami. Selamatkanlah kami. Sejahterakanlah hidup kami,” 



Sumber: Internet & Youtube & Infografik JAKIM



Post a Comment

0 Comments