MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Kedai Serba Halal Yang Pertama Di Ho Chi Minh City



HCM City (VNA) - Kedai serba Halal yang pertama yang diperakui telah dimasukkan ke dalam perkhidmatan di Ho Chi Minh City pada 25 Disember, menjadikan penduduk Islam di metropolis selatan lebih banyak pilihan makanan.

Kedai yang terletak di Phan Chu Trinh Street 1 dan dikendalikan oleh Saigon Trading Corporation, disahkan oleh lembaga perwakilan masyarakat Islam di bandar.

Dengan lebih daripada 300 produk Halal, ia dijangka menjadi destinasi membeli-belah dan masakan untuk pengunjung di HCM City secara amnya dan masyarakat Islam khususnya.

Bersama dengan lebih 8,000 orang Islam yang telah menetap di sana, hab ekonomi selatan mengalu-alukan peningkatan bilangan pelancong Islam setiap tahun, yang menyebabkan kelahiran jalan-jalan dengan kedai-kedai yang semata-mata berkhidmat kepada masyarakat sekitar pasar Ben Thanh.

Ahli ekonomi mencadangkan perniagaan mendaftar untuk pensijilan kerana ia adalah tanda yang memberitahu pengguna halal produk mereka sesuai untuk mereka.

Mereka menegaskan bahawa pasaran halal akan bernilai triliun dolar kerana penduduk Islam dijangka meningkat dari 1.5 bilion pada tahun 2010 kepada 2.7 bilion menjelang 2050./.

Sumber : Verify Halal dan VNA

Post a Comment

0 Comments