MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Selamat Hari Ibu 2022

 


Selamat Hari Ibu 2022

" Kasih Ibu Selamanya" 


Jasa dan pengorbanan wanita/perempuan bergelar ibu dalam membesarkan dan memberikan pendidikan kepada setiap anak agar anak menjadi insan berjaya di dunia dan akhirat tidak dapat dibalas dan dinilai dengan wang ringgit mahupun harta benda. Keringat dan air susu ibu hanya syurga balasannya.


Selamat hari ibu buat semua wanita/perempuan yang bergelar ibu semoga para ibu-ibu sentiasa dilindungi dan dirahmati kehidupan mereka di dunia dan akhirat.


Ikhlas daripada

MyWilayah.com

8 Mei 2022

Post a Comment

23 Comments

  1. The largest rebel to Buddhist and Hindu in Malaysia who is YIP KUM FOOK and he is a lawyer in Taman Desa Jaya, Kepong, maybe his lawyer is fake certificate because he is not like someone who studied law. Lawyers must be at least 6 years to study, but we're the same age, but we've never seen him take that class because of YIP KUM FOOK is busy with a furniture store business in Kepong area

    He ordered the people to burn the Hindu Temple in Taman Daya, Kepong because at that time he was the MCA chairman in Taman Daya and he had power there, the other because he needed a place to set up his furniture shop business

    In Buddhism, he was the president of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE in Taman Desa Jaya, Kepong in 1994, before the president of the temple was SHIA KOK SUN, YIP KUM FOOK this joined the committee members then he rejected SHIA KOK SUN, then he took over as president

    Happened at the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, from him taking over the presidential temple, was never peaceful and always a problem because he was a trouble maker, pushing the old committee and various making a mess in the Temple

    Instead, he defrauded a Myanmar monk (ven. Nandiya) of about rm20,000.00, called police and gangster to remove the Buddhist monk, a monk is from Penang (Ven. Piya Dhammo), and ordered his group to lock down the temple

    YIP KUM FOOK will receive his Karma in what he does, all the GODS have seen and always commented on him and he will suffer forever in this life and the next life… all need to care about YIP KUM FOOK…

    Description by Cikgu cheong

    ReplyDelete
  2. Venerable PHRA PIYA DHAMMO is a retired police officer of the Singapore narcotics criminal investigation department, after he retired and he joined the monastic life at the Mahindarama Temple in Penang under Venerable Dr. Elgiriye Indarathana, the incumbent chief at the time

    Later, he practiced Buddhist teachings, Dhamma, and temple rules by wearing white clothes for three years before being ordained a Buddhist monk and he lived with a chief monk for five years to study full subjects in Buddhism to follow the rules of Vinaya (culture, morality, meditation and others)

    Therefore, my Master (Phra Piya Dhammo) said, he travelled to many places to practice the Dhamma and gain more experience in the areas of Kuala Lumpur, Selangor, and Melaka

    And he stopped at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, Taman Desa Jaya, Kepong for training under a good MASTER there, but so many Ghosts to be bothered as YIP KUM FOOK (lawyer), this YIP KUM FOOK is the president of SAMNAK SAMBODHI and YIP KUM THIS FOOK also called the police to arrest him, using that annoying gangster as well

    Many things my Master told us about him traveling for Dhamma training, the worst place in SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE because YIP KUM FOOK (lawyer) did not respect the monks and other committee members

    MAHINDARAMA BUDDHIST TEMPLE (Dhamma friends)
    PENANG, MALAYSIA

    ReplyDelete
  3. About YIP KUM FOOK, it is better to you are escape from the Kepong area because you were my good friend in the previous days until today

    YIP KUM FOOK better leave Kuala Lumpur area because someone to report to police and Sentul Police Station and Breakfield Police Station want you

    We know you make more mistakes but you can't run away from the country's laws, on last time you can solve problems with pay money to shut people-mouth up, but now it's different, now is the age of technology like the internet

    I hope, you will understand me what I said in the verses above, I love you in my heart like my brother and I will protect you from what people gossip about you..ok

    Lee, Selayang

    ReplyDelete
  4. Myanmar devotees say about the committee members of SAMNAK SAMBODHI (YIP KUM FOOK as president) are very stupid and have no Buddhist teachings at all, because they do not know how to manage the Temple

    The temple committee is waiting for donations from the devotees only, they don't know anything, the Myanmar devotees also said and were very sad when it happened like in a Buddhist temple, added that we monks lived there like cows because last time we were a monk (VEN. U NANDIYA) living there, the president YIP KUM FOOK took his donation of about RM20,000.00

    Myanmar devotees said about the committees in front of our monks, looked like a kind person and they were some very good committees but behind the ghost idea, we monks were very scared but we monks came to Malaysia for training only, our monks don’t care what the committees did.

    We are Malaysians and we know about YIP KUM FOOK well because this YIP KUM FOOK is a big ghost in Malaysia, this YIP KUM FOOK can do everything to get money, he is not shy and does not listen to people’s gossip, but one day he will taste what he ate

    If anyone likes to know and understand about YIP KUM FOOK, please go research on GOOGLE, thank you very much

    Sharing by Ong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  5. everything about YIP KUM FOOK who is a lawyer in Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur, that we want to send a letter to the Sultan of Selangor about giving the title of Datuk to the wrong person like YIP KUM FOOK, because this person is very evil in Kepong, he disturbs the monks and deceives the Myanmar monk’s money and etc.

    we NGO need to remove this guy from the community because this guy is in the community so bad name if anyone doesn't trust us and anyone can ask someone in Kepong, they will answer for you

    who is close friends with him, soon a problem arises because this man eats friends and cheating friends, YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) thinks only about money, that he had a lot of money but his character could not change what had been done badly in the past

    sharing by ah foo, Klang

    ReplyDelete
  6. we are a Buddhist sangha community in Penang and we need to inform all Sangha in Malaysia and abroad because the last time our monks went to visit SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur and we monks were kicked out by the Temple president

    we are a monk in Ven. Phra Piya Dhammo was a retired Singapore CID police officer, later he became a monk in Mahindarama, Penang. He practiced under Chief monks, Dr. Ven E Indaratana Maha Thero, Mahindarama Buddhist Temple, Penang, for five years, after which he travelled for Dhamma everywhere in Malaysia

    Ven. Phra Piya Dhammo said, he was very happy and peaceful to stay temporarily in SAMNAK SAMBODHI as it was associated with the higher knowledge and education of the monks, our Bhante said all the monks were very moral and kind like brothers.

    On one occasion, YIP KUM FOOK realized and got angry at our Bhante because this YIP KUM FOOK is the president of SAMNAK SAMBODHI and has the power to get rid of anyone in the Temple but our Bhante did not do anything wrong, also this president called the police, and his thugs to drive away(kick) we monk out of the Temple

    we saved and protected our Buddhist sangha from danger and bullying from someone, you (Bhante), you are not alone, we come to help you

    Forward by BUDDHIST SANGHA COMMUNITY IN PENANG

    ReplyDelete
  7. di Malaysia amat memalukan kerana banyak jawatankuasa Kuil Buddha atau persatuan tidak memahami ajaran Buddha(Dhamma) dan juga tidak mengamalkan peraturan Buddha seperti mana-mana ajaran, mereka hanya menjadi jawatankuasa dan menjemput paderi asing untuk menjaga kuil sahaja

    contohnya, kuil Buddha SAMNAK SAMBODHI di Taman Desa Jaya, kepong, jawatankuasa di sana menggunakan sami Myanmar untuk menjaga, semua sami Myanmar datang ada gelaran Doktor tetapi satu perkataan juga tidak boleh bercakap dalam bahasa Inggeris. Juga, jawatankuasa sangat teruk kerana apabila mereka tidak menyukai mana-mana sami, mereka boleh mengeluarkan serta-merta

    SAMNAK SAMBODHI adalah presiden YIP KUM FOOK, ini juga sangat memalukan kerana bermain politik di kuil dan menjadikan kuil sentiasa menjadi masalah, menjadikan Buddha rendah standard, dulu YIP KUM FOOK menipu Rm20,000.00 dari sami Myanmar (Ven. U Nandiya)

    ya, jawatankuasa ini tidak malu dan takut berdosa kerana mereka menganggap kuil ini adalah jawatankuasa tertinggi daripada Sangha, KAMI tahu kuil ini daripada pengasas Sangha di Taman Ehsan dan Jalan 5 Taman Desa Jaya (berdekatan stesen Minyak BP), Kepong

    perkongsian kisah realiti oleh Ah Keong, jinjang utara

    ReplyDelete
  8. Anonymous said...
    di Malaysia amat memalukan kerana banyak jawatankuasa Kuil Buddha atau persatuan tidak memahami ajaran Buddha(Dhamma) dan juga tidak mengamalkan peraturan Buddha seperti mana-mana ajaran, mereka hanya menjadi jawatankuasa dan menjemput paderi asing untuk menjaga kuil sahaja

    contohnya, kuil Buddha SAMNAK SAMBODHI di Taman Desa Jaya, kepong, jawatankuasa di sana menggunakan sami Myanmar untuk menjaga, semua sami Myanmar datang ada gelaran Doktor tetapi satu perkataan juga tidak boleh bercakap dalam bahasa Inggeris. Juga, jawatankuasa sangat teruk kerana apabila mereka tidak menyukai mana-mana sami, mereka boleh mengeluarkan serta-merta

    SAMNAK SAMBODHI adalah presiden YIP KUM FOOK, ini juga sangat memalukan kerana bermain politik di kuil dan menjadikan kuil sentiasa menjadi masalah, menjadikan Buddha rendah standard, dulu YIP KUM FOOK menipu Rm20,000.00 dari sami Myanmar (Ven. U Nandiya)

    ya, jawatankuasa ini tidak malu dan takut berdosa kerana mereka menganggap kuil ini adalah jawatankuasa tertinggi daripada Sangha, KAMI tahu kuil ini daripada pengasas Sangha di Taman Ehsan dan Jalan 5 Taman Desa Jaya (berdekatan stesen Minyak BP), Kepong

    perkongsian kisah realiti oleh Ah Keong, jinjang utara
    sharing by Thai Buddhist Chetawan Temple(PJ)

    ReplyDelete
  9. The last time YIP KUM FOOK set fire to a Hindu temple in Taman Daya, Hindus kept quiet after he and his group and two policemen came to harass a Buddhist monk at the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE in Taman Desa Jaya, Kepong, now the news is getting slower people are listening, and many people are not satisfied with what he did before

    In Buddhist rule, anyone who disturbs and makes sangha broken, that people will fall into hell when they alive as like Devadatta, who tried to kill Buddha but was unsuccessful, YIP KUM FOOK this should care, now karma will be active anytime.

    Everyone has to be careful and live from him because YIP KUM FOOK is a very dirty mind and he is a lawyer but doesn't know whether he is or not, he is a lawyer because he is in the furniture business, so(how) he can study law, the laws have to study for 6 years.

    Sharing by :
    Wat Thai Mon - Kulim Cai Bo Hin Kulim Temple

    ReplyDelete
  10. YIP KUM FOOK main politik di Kuil Buddha (SAMNAK SAMBODHI), dia tolak AJK yang siapa lawan dengan dia, AJK dari pengasas YIP KUM FOOK pun tolak, YIP KUM FOOK ni hati sangat fikirannya kotor dan jahat manusia.

    YIP KUM FOOK sangat bodoh dan kurang pendidikan, kalau dia pandai, dia tak akan kacau dan menolak Ven. Phra Piya Dhammo keluar dari Kuil Buddha(SAMNAK SAMBODHI), jika dia cukup pandai, dia perlu menyemak dulu Ven. Phra Piya Dhammo ialah siapa dan dari mana?

    Anda seorang peguam dan DATUK tak boleh berfikir dalam perkara biasa, ini amat memalukan kepada Sultan Selangor yang memberi gelar Datuk kepada anda, jika Sultan Selangor tahu perkara ini, Sultan Selangor mengambil kembali gelaran itu.

    Seperti undang-undang bersekutu Malaysia mengetahui tentang anda menipu orang, mereka akan menutup pejabat peguam anda (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES, Kuala Lumpur No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur), jika anda benar-benar belajar undang-undang, mungkin anda tidak melakukan (tak berani) membuat kejahatan seperti itu

    Shared by Koh Eng Yong…. WAT MEH LIEW THAI BUDDHIST TEMPLE

    ReplyDelete
  11. The King (Agong) of Malaysia also allowed his people to live in Malaysia in peace and happiness, YIP KUM FOOK did not allow Buddhists to live in Buddhist temples, YIP KUM FOOK was so proud of himself that he managed to plan to remove Buddhist monks out of temples

    Each Sangha has a Guru and their mentor, if any Sangha has made trouble or disturbed any community, the community committee can report directly to the place where the sangha resides on a regular basis, that the Sangha will return to their places or temples

    But YIP KUM FOOK need to know a little bit about Sanghas rules because you are a lawyer and you are a law graduate or a law degree is an academic degree conferred for studies in law, this little bit law you also don't know, how to be a lawyer in Malaysia, this makes Malaysian lawyers very low standard at all

    Hope everyone needs to be careful and if you need to use a lawyer to solve your problem, also please choose a good lawyer

    Miss Ang, Taman Desa Jaya, Kepong

    ReplyDelete
  12. KARPAL SINGH (Lawyer, DAP) AND YIP KUM FOOK (Lawyer, MCA Gombak Chairman) ARE DIFFERENCES IN LIFE
    Karpal studied at St. Xavier's Institution and received his Bachelor of Laws from the National University of Singapore, where he was president of the student union. He was barred from his hostel for protesting the university's decision to mandate certificates of political suitability for incoming students.

    Karpal said he TOOK SEVEN YEARS TO GRADUATE, admitting that he was "playful" and "didn't attend lectures”. After failing his final-year courses, the dean made him sit at the front of his classes; according to Karpal, "I couldn't play the fool anymore and I passed my exams accordingly!

    Datuk YIP KUM FOOK is also a lawyer but he has a different lifestyle, we have many lawyer friends, and they are very kind and compassionate people, this YIP KUM FOOK (lawyer) to suck people's money only

    Many people don’t know about YIP KUM FOOK where, or at which university did he get a degree in law? we are too suspicious of him because he is cheating people everywhere and please be careful with him

    YIP KUM FOOK is also the president of the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION and he is also a Datuk ship or Datuk title of the Sultan of Selangor

    Sharing by Lai, Kepong Hulu

    ReplyDelete
  13. YIP KUM FOOK (MCA Gombak) destroyed the Sangha in Malaysia from the early 2000s to today but he will suffer until he goes from this life or the next life depending on his karma according to Buddhist teachings, he could not run it in previous times.

    YIP KUM FOOK and his teams (2 police) came to Temple to force Sanghas out of the Temple, this is a rebel and insulted Buddhist teaching or insulted Buddha's place (Holy place) "YIP KUM FOOK WILL FALL IN HELL AS SOON AS POSSIBLE"

    Whoever commits that karma will reciprocate. Buddha taught people to be good people to abstain from all evil and evil deeds by doing good deeds and good deeds not to encroach on the animal world and fellow humans don't give a damn

    Please share with everyone to know about big karma Buddhist teaching, this YIP KUM FOOK of president SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, at Taman Desa Jaya, Kepong. Kuala Lumpur

    Shared by Tony Yap & Robert
    Buddhist Maha Vihara, 123, Jalan Berhala, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  14. Anonymous9/26/2012 8:08 AM
    Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete
  15. Sekarang adalah SAMNAK SAMBODHI (Taman Desa Jaya, Kepong) ialah tempat menyimpan hantu dan tempat membuang hantu oleh presiden YIP KUM FOOK (MCA Gombak) kerana presiden ini dalam perkara yang lebih kotor di kuil, dia tidak fikir dia sendiri adalah hantu besar dan syaitan di Malaysia, dari dulu hingga sekarang tidak pernah berhenti buat jahat, hari ini ramai orang Kepong tahu tentang dia dan apa yang dia buat

    Sekarang kawan dia musuh dia sebab dia curang dengan kawan karib dia, lepas dia tipu dan jual sebidang tanah di Johor kat Encik Lim dan Encik Lim bayar dia semua, lepas tu Encik Lim nak tengok tanah tu. tetapi tidak ada tanah, Encik Lim adalah yang terakhir mengupah peguam untuk mendapatkan wang itu balik

    YIP KUM FOOK tidak berasa malu dan dia sangat bodoh untuk menipu orang, mungkin dari generasi atuk dan nenek, YIP KUM FOOK seperti manusia tidak mudah mati kerana dia perlu menderita di dunia ini untuk masa yang lama, semua yang dia lakukan atau buat, dan semua akan berpindah kepada anak-anaknya akan dapat derita

    menambahkan sangat penting untuk menjadi presiden kuil (persatuan Buddha), ini adalah banyak dosa dan karma berat untuk mengikuti ajaran Buddha, agama Buddha bukan untuk anda bermain dan menghina, kerana agama Buddha adalah agama manusia hormati seluruh dunia

    satu hari nanti dia akan terima apa yang dia buat, awak tak boleh lari dari apa yang awak buat, awak akan hidup sendiri dan tanpa kawan..kita bersama menolak orang jahat di Malaysia dan kita sayang Malaysia

    Daripada Rakyat Kepong (Mr. Ng & Mr. Lim)

    ReplyDelete
  16. BAYARAN BALIK WANG TAK DITUNTUT DIJANGKA MENINGKAT RM95 JUTA TAHUN INI..KHAMIS, 04 DISEMBER 2008 12:00 AM

    KUALA LUMPUR: Jumlah bayaran balik wang tak dituntut (WTD) dalam simpanan Pendaftar Wang Tak Dituntut kepada pemilik dijangka meningkat sehingga RM95 juta pada tahun ini, kata Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah.

    Pada tahun lepas, katanya RM58 juta WTD telah dibayar balik kepada empunya berbanding RM15 juta pada tahun 2002.

    "Melalui usaha berterusan yang dilakukan kerajaan, ramai pihak yang menuntut berjaya memperolehi wang mereka kembali," katanya di sesi soal jawab di Dewan Negara di sini hari ini.

    Sehingga Oktober 2008, seramai 51,000 orang telah memperolehi wang tersebut, meningkat daripada 46,000 orang pada tahun 2007 dan 42,000 orang pada 2006.

    Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan SENATOR DATUK YIP KUM FOOK(MCA Gombak) yang ingin mengetahui jumlah WTD yang terkumpul oleh pendaftar dan apakah usaha yang diambil oleh kerajaan untuk mengesan pemilik WTD ini.

    Ahmad Husni berkata jumlah WTD yang diterima setiap tahun oleh pendaftar menunjukkan peningkatan yang ketara apabila tempoh WTD selama setahun sebelum sesuatu wang yang tak dituntut perlu diserahkan oleh syarikat atau firma kepada pendaftar dimansuhkan melalui pindaan Akta Wang Tak Dituntut berkuatkuasa 1 Jan, 2003.

    Pada tahun 2006 dan 2007, katanya jumlah WTD yang diterima oleh pendaftar terus meningkat dengan kadar yang tinggi apabila banyak sekuriti tak dituntut diserahkan ke dalam Akaun Depositori Pusat Menteri Kewangan telah dijual dan hasil jualan dibayar kepada pendaftar sebagai WTD.

    Jumlah WTD dalam simpanan pendaftar sehingga 31 Dis 2007 adalah sebanyak RM2.85 bilion.

    Ahmad Husni menjelaskan bahawa pendaftar, selaku pemegang amanah sentiasa berusaha membantu orang awam yang menghadapi masalah dalam semakan WTD di syarikat dan firma berkenaan.

    "Orang ramai boleh mengemukakan pertanyaan melalui kaunter pejabat pendaftar atau panggilan telefon atau secara bertulis serta melalui internet," katanya.

    Kerajaan pada tahun 2006 telah membangunkan Sistem Kewangan dan Pengurusan Perakaunan Kerajaan di bawah kawalan Jabatan Akauntan Negara untuk menyimpan rekod WTD yang diserahkan oleh syarikat dan firma sejak tahun daftar 2005. BERNAMA

    * SENATOR DATUK YIP KUM FOOK tidak perlu bertanya apa-apa kerana dia ditipu ramai orang di Kepong dan juga playboy di mana-mana, dia sangat jahat, sekarang ramai orang tahu apa yang dia lakukan

    ReplyDelete
  17. Seorang ahli politik MCA DATUK YIP KUM FOOK menghina Sultan Selangor kerana mengambil gelaran Datuk untuk menipu dan berbohong kepada orang Cina Malaysia dan dia seorang ahli perniagaan dan lain-lain, dia sentiasa sombong dan menipu wanita-wanita untuk kepentingan dirinya.

    DATUK YIP KUM FOOK juga seorang peguam di Taman Desa Jaya, Kepong….dia ada kedai peguam di Taman Desa Jaya, Kepong.. terbuka untuk menipu orang ramai, kini ramai yang mengenali(tahu) dan mengesyakinya kerana di kawasan Kepong selalu ada masalah pada sebelum ini seperti tokong Hindu letak api di Taman Daya, Kepong tendang Sami-sami Buddha keluar dari KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺) dan lain-lain.

    Kita semua harap Sultan Selangor mengambil kembali semua gelaran Datuk kerana jika YIP KUM FOOK diteruskan gelaran Datuk, negara kita akan runtuh dan musnah...seterusnya Taman Desa Jaya kita, Kepong akan dapat bahagia dan harmoni.

    perkongsian oleh AHLI JAWATANKUASA SAMNAK SAMBODHI (三宝寺), Taman Desa Jaya, terdahulu



    ReplyDelete
  18. We Buddhists in Malaysia are very shameful and very low in the knowledge of Buddhist teachings, also low in morality in Buddhism, this is because the president of the三宝寺 SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION (DATUK YIP KUM FOOK) in Malaysia, kicked out of Buddhist monks(Sangha) from the Temple and used police and gangsters

    Today, there are many Buddhist messages abroad to us about what is happening in Malaysia, but we cannot answer wrongly because the political elite party (MCA) created with Buddhist monks and news, sharing, forward and everywhere on the internet but This Datuk never solves problems.

    DATUK YIP KUM FOOK (叶金福) is a lawyer and political but his knowledge is too low, he always cheating on people and playboy with people's wives, if you research on the internet and type "YIP KUM FOOK" everything will appear on your screen monitor or your smartphone

    DATUK YIP KUM FOOK appointed his son (叶君瀚 YIP JIUN HANN) to be MCA chairman division Gombak but also the same system because his son was more playboy than a father, MCA party need to change and remove the dirty one, in future maybe can collapse like Buddhist Temple in Kepong (吉隆坡甲洞帝沙再也三宝)

    Sharing by Ms Ong, Gombak

    ReplyDelete
  19. We would like to announce to all Malaysian Buddhists, that if anyone is political, please do not allow them to join any Buddhist Temple committee or Buddhist association because they hope and expect something from Buddhists, like the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(吉隆坡甲洞帝沙再也三宝), there now is very problematic because the president is an MCA politician “DATUK YIP KUM FOOK (叶金福 Datuk Yip Kim Hock)”

    For example, like DATUK YIP KUM FOOK 叶金福 and he is cheating everywhere, also playboy to people wives everywhere, he doesn't have any Buddhist rules, then after go to get a position as Buddhist temple president, this is very ugly and shameful.... used police and gangsters to remove the Buddhist monks out from Temple

    This SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(吉隆坡甲洞帝沙再也三宝) is founded by Buddhist Sangha Kelantan at Taman Ehsan and then moved to Taman Desa Jaya, Kepong...You! (YIP KUM FOOK) just become a president of Temple but you reject all old committees, your mind is very dirty.... now Buddhist devotees wake up to understanding what happened at Temple

    We and the devotees know very well about SAMNAK SAMBODHI because we are close to the Buddhist monks in Kelantan, we were in the committee for a long time because the last time Temple was nothings, we had to support the Sangha to build the Temple, but you (Yip) defrauded the Sangha of RM20,000.00, this is a dirty mind and stupid thought

    Political ideas and Buddhist teachings, please do not mix because Buddhism is a way of human life in this world and the afterlife, DATUK YIP KUM FOOK叶金福 needs to understand more on this, because of he / you higher education (law graduate), we are ordinary people, cannot be compared to you

    Tony Keong, Kepong

    ReplyDelete
  20. “不知廉耻!马华简直是禽兽集团!——转载:马华是反佛教! shameless! MCA is simply a beast group! ——Reprint: MCA is anti-Buddhism! tak tahu malu! MCA hanyalah kumpulan binatang! ——Cetak semula: MCA anti-Buddha!”

    https://cn.cari.com.my/forum.php?mod=viewthread&tid=2848979&mobile=2&mobile=



    敬爱的佛教信土:

    我是甲洞三宝寺 (暹廟) SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA. 的理事, 当任此职多年, 对内的事務也一清二楚。



    最近, 在网络上看了PHRA PIYATHAMMO和尚和马华公会鸱唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的双方信件, 使我的内心久久不能平伏, 良心受到很大的譴責, 不吐訢不痛快, 所以我要誠恳的説:他叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)侓师叫外来的流流氓到三宝寺(暹廟)挑衅和尚打架及电招警方人员扣捕沙彌, 其嘲笑手法, 不外是要显示其权力, 而鞏固其职位, 以达到权力就是一切, 好让住持难堪, 自动離开, 方便行事……这种举动, 已间接的表逹其含意, 住持和尚兼顾问, 都无能为力,你们这些信徒能做什么?即使告马耒西亜佛教总会又能为难什么?这种心态, 的硧令人反感, 不是一个正信佛教者应有的行为。



    至今, 三宝寺的理事成员多数是其親戚, 这是实事, 加入会员需交RM100元费用,同时,必须经过叶金福(Yip Kum Fook)律师的同意,否则免談, 所以会员也不多。



    马华公会鹅唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师,自控制三宝寺之後,把三宝寺(暹廟)当着私人產業,聘用和尚賺钱,利用佛教的道地为政治活动埸所,而处理三宝寺的钱财也不透明?这点,值得信众追问。马来西亚地擴人多,和尚也不缺乏,为什么不用本地和尚当任住持化缘,却偏偏劳心劳神,浪费签证费,交通费? 还要烦劳梹城佛总的推荐信, 向文化不同, 而語言又不通之千哩外囯缅旬和尚求助? 为什么….为什么? 只要我们用头脑想一想,便一日了然, 不必晝虎添足。



    叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师说:欢迎任何人如有意见,可以电话03:62762369/0122039700 Email: YIPKUMFOOK@HOTMAIL.COM 戓到其马华公会鹅唛区会甲洞三宝寺及以下地圵:NO.2,B JALAN 53 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 SELANGOR, MALAYSIA.討論, 我要老实的提醒大家, 最好不要一个去見他, 因为这个人狡滑, 笑裡藏刀, 很阴险, 出家人都不放在眼裡, 連TAMAN DAYA 52100 KEPONG, KUALA LUMPUR. 众人的印度廟也敢放火燒, 利用权势把场地佔为己有, 由此可见, 他是何等的心毒? 还有现在三宝寺内, 各处都按裝计孔监视来人一举一动。



    目前, 三宝寺很多信徒及当地居民, 已经对叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师不满, 但也不能做什么。他计划把三宝寺主席的职位轉给其子YIP JIUN HANN律师, 续承皇朝. 想近一部了觧詳情, 可上网得知。



    再说, 根据前理事在网络上给叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的批評, 説他懂得包裝自己的道德守则, 以宗教为幌子手, 到处募款, 啇業经营, 政治活动为重, 并没依循佛教守則行事, 也没对人道作出貢献, 只不过借三宝寺宗教之名捞取权和私利而己, 其言也不为过, 是实事。



    在此, 我恳切希望, 廣大的佛教信仰者, 给予关注, 并共創義举, 弘扬佛教. 谢谢。



    Mr Lim Sok Chia敬啟

    Ms Yap

    Sharing by rakyat Malaysia



    ReplyDelete
  21. DATUK YIP KUM FOOK叶金福 pushed the Buddhist monk from the temple, not a big deal but he disrespected the Buddhists, and the sangha is responsible for all the Buddhist teachings (Dhamma), without the Sangha, the Buddhist is no more until today, every society has good and bad, it is the nature of law in this world

    MCA also has good and bad, like you(Yip) it's worse because you make every negative thing bad, you make bad for the religion, for the society, the society and destroy the life of the sangha...if you die today, your mind will suffer then will go to hell

    we are not happy and don't like you(Yip) because your mind is very dirty and more jealous of other human beings, also you destroy our feelings and our respect as Buddhists, if you are in Buddhist country, you will collapse and have no life on earth, people will step on your head

    last time, SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE(吉隆坡甲洞帝沙再也三宝) is very famous because various Sangha (Buddhist monks) visit and stay there, now only Myanmar monks live there because committee’s temple always ask money from Buddhist monks, for Ven. U Nandiya gave RM20,000.00 to the President (DATUK YIP KUM FOOK 叶金福), if any monk does not give, this president will make trouble or will cancel their Visa or make a police report to arrest any matter.

    the conclusion of this matter, we hope everything will be fine, now any society also follows personal way because people think different ways, we practice the Buddhist teachings long time but we have never seen people like (DATUK YIP KUM FOOK 叶金福), have problems with the Sangha. ..this is a great sin in Buddhism

    we are a Buddhist group in Kepong
    (Ms Low, Ng, Shia, Chew, Wong and Others)

    ReplyDelete
  22. PRO-UMNO-MCA anti-Buddhist! 马华是反佛教!..DATUK YIP KUM FOOK 叶金福 (骗财骗色) 洗钱案最后上诉聆审

    MCA PRO-UMNO anti-Buddha! DATUK YIP KUM FOOK (menipu wang dan seks) perbicaraan rayuan akhir kes pengubahan wang haram

    PRO-UMNO-MCA is anti-Buddhist! DATUK YIP KUM FOOK (cheating money and sex) money laundering case final appeal hearing
    By Buddhist group Kepong, Kuala Lumpur

    ReplyDelete
  23. Now the SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (吉隆坡甲洞帝沙再也三宝) will collapse and be destroyed not long time because of this president DATUK YIP KUM FOOK叶金福, he runs the Buddhist temple like a political system, any member he doesn't like, he will fire and make trouble for them until they leave the membership committee.

    And now the Malaysian Buddhists don't go to the Temple because many people know about the problem but some believers from Myanmar still go there, the local people are very angry with the committee because they are only waiting for donations

    This DATUK YIP KUM FOOK叶金福 is a liar and lies everywhere because he is a lawyer, some can trust him and see him as an expert lawyer in the Kepong area but some say his lawyer is like crocodiles waiting to eat meat only, which people stupid are trapped by him

    Finally, we don't need to say more because when you research or type in GOOGLE and YOUTUBE about YIP KUM FOOK叶金福, you can see many comments and posts about him there, we hope everyone should be careful with him

    Sharing by Ah Keong, founding committee member of SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE (吉隆坡甲洞帝沙再也三宝)

    ReplyDelete