MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Nissan Ariya Electric SUV 2020



Nissan Ariya Electric SUV baru 2020 telah  dilancarkan pada hari ini , pelancaran kereta elektrik (EV) terbaru itu dibuat melalui acara virtual yang dikendalikan di Nissan Pavilion, Yokohama Jepun.

Nissan telah membuktikan mereka juga mampu bersaing dalam pasaran automotif di peringkat global , Ariya type electric  hanya menggunakan pengecasan elektrik boleh bergerak sehingga 480km pengecasan penuh . 



Rekabentuk bercirikan skrin sentuh keseluruhannya dengan skrin digital, pengecasan telefon tanpa wayar dan tenaga cas kuasa dengan termasuk simpanan bank elektrik sama dengan power bank.

Pada palet warna terdapat lima pilihan cat badan penuh dan sembilan skema warna dua nada, yang terakhir dengan bumbung hitam. Ariya juga ditawarkan dengan paket Akatsuki (tidak berkaitan dengan siri Naruto, hanya untuk anda ketahui), menampilkan rona tembaga yang diilhami oleh cahaya matahari pada waktu pagi. Roda aloi 19 inci lima-bicara hadir sebagai standard, dengan penggelek 20-inci tersedia bergantung pada gred yang dipilih.

Di dalam, ini sama futuristik seperti di luar, dengan kabin yang bersih dan tidak rapi yang Nissan katakan adalah yang paling luas di kelasnya. Lantai rata yang terbuka diklaim menyediakan banyak ruang kaki dan memudahkan interaksi semula jadi antara penumpang, sementara tempat duduk Ziss Gravity yang sangat selesa Nissan mempunyai reka bentuk yang lebih langsing untuk mengosongkan lebih banyak ruang.

Papan pemuka minimalis, yang membungkus penghuni, menggunakan butang dan suis konvensional - para pereka memilih untuk memilih kawalan kapasitif yang menyatu dengan hiasan kayu ketika tidak digunakan. Konsol sandaran tangan tengah dapat digerakkan agar sesuai dengan pengemudi dan dilengkapi dengan "pemilih gigi" seperti kerikil yang kononnya memberikan suasana pemanduan yang lebih santai.



Nissan Ariya serba baharu ini akan didatangkan dalam varian pacuan dua-roda dan empat-roda, dengan kapasiti bateri 63 kWh yang sesuai untuk pengguna EV pertama dan 87 kWh untuk pemanduan lebih jauh.

Ruang kabin juga agak minimalis tanpa sebarang punat atau tombol pada papan pemukanya. Fungsi kawalan cuaca juga diintegrasikan di dalam papan pemuka kayu di tengah-tengah dalam bentuk suis haptik seperti suis mekanikal yang bergetar bila disentuh. Pengalih gear juga direka untuk muat dengan sempurna dalam genggaman tangan untuk pemanduan yang lebih selesa.


Sumber: wapcar.my & Twitter & Google Translate


Post a Comment

0 Comments