MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Malaysia vs Indonesia kelayakan Piala Dunia 2022/Piala Asia 2023



Pasukan bolasepak Malaysia aka Harimau Malaya menewaskan pasukan Indonesia dalam kempen kelayakan Piala Dunia 2022/Piala Asia 2023 sebentar tadi dengan jaringan 2-0 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur.

Malaysia terlebih dahulu membuka jaringan pada minit ke-29 hasil semakan percuma pada separuh  masa pertama yang dilakukan oleh pemain penyerang berbisa Safawi Rasid.


Sepak mula separuh masa kedua Malaysia dan Indonesia masing-masing berusaha untuk menjaringkan gol,  namun hasil kesilapan pemain pertahanan Indonesia di dalam kotak penalti memberi ruang kepada Safawi Rasid menjaringkan gol yang ke-2 perlawanan pada minit ke -72.

Peluang untuk menjaringkan gol merapatkan jurang perbezaan gol buat Indonesia hadir pada minit ke-82 apabila diberikan sepakan penalti,  tetapi tidak berjaya disempurnakan oleh Osas Saha dan berjaya di tangkap oleh Farizal Marlias penjaga gawang Malaysia.


Tiupan wisel pada minit ke-93 memberikan kemenangan mutlak buat Malaysia dengan agregat jaringan 5 - 2 Sebelum ini menewaskan Indonesia 3 - 2 pada aksi Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta, Indonesia.

Syabas buat pasukan Malaysia atas kemenangan 2 - 0 sebentar tadi dan agreget penuh 5 - 2.



Sumber : IG malayantigers_my & RTM dan FAM 

Post a Comment

0 Comments