MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Maybank Islamic Rangkul 5 Anugerah



 
The Digital Banker menjadi tuan rumah majlis anugerah yang diadakan di Singapura untuk mengiktiraf institusi profesional dan individu profesional terbaik dalam kategori tertentu masing-masing.

Maybank Islamic Bhd merangkul lima anugerah daripada Anugerah Inovasi Perbankan Persendirian Global Khamis, termasuk Ketua Bank Islam Terbaik untuk Ketua Pegawai Eksekutifnya, Datuk Mohamed Rafique Merican.

Empat anugerah lain yang telah dimenangi Maybank Islamic adalah:-

  1. Bank Swasta Terbaik untuk Perkhidmatan Islam
  2. Pembekal Terbaik Dana Patuh Syariah
  3. Pembekal Terbaik Pelaburan yang Mematuhi Syariah; dan
  4. Sukuk Terbaik.

Dengan lebih daripada 40 anugerah dan untuk ulung kali terdapat Anugerah Kewangan Islam, bank swasta utama dunia, pejabat keluarga dan pengurusan kekayaan yang telah mencapai kecemerlangan terperinci dalam perkhidmatan inovasi, perkhidmatan kekayaan bersih ultra tinggi (UHNW) keperibadian produk dan sebagainya diraikan dalam satu makan malam gala.

"Anugerah Bank Swasta untuk Perkhidmatan Islam Terbaik adalah bukti kecemerlangan Maybank Islamic dalam perbankan swasta. Kami amat berbesar hati dan bangga terpilih untuk menerima semua anugerah ini kerana ini adalah kali pertama kami memenangi lima anugerah antarabangsa pada satu masa untuk perbankan swasta,” kata Mohamed Rafique dalam satu kenyataan.

Beliau berkata perkhidmatan pengurusan kekayaan adalah perniagaan penting kepada Maybank Islamic dan ia akan terus memperbaiki dan mengembangkan perkhidmatannya dalam industri perkhidmatan kewangan Islam.

"Dalam misi kami untuk memenuhi keperluan pelanggan kami di dalam dan di luar Malaysia, kami akan terus membangunkan lebih banyak penyelesaian pelaburan patuh Syariah," katanya.

The Digital Banker berkata pemenang adalah bank-bank swasta yang merintis piawaian baharu dalam memenuhi keperluan kewangan individu bernilai tinggi.

Sumber: Berita Harian 

Post a Comment

0 Comments