MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Pokok Gharqad Kenapa Yahudi Menanamnya?






Apa itu POKOK GHARQAD ?? ๐ŸŒณEmpat belas abad lalu, Nabi Muhammad SAW telah menyampaikan bahwa peperangan akan terjadi dan akan membuat batu maupun pokok boleh bercakap. 


Namun, ada satu pohon yg tetap diam (tidak bercakap). Pohon itu bernama GHARQAD ๐ŸŒณ


ุนَู†ْ ุฃَุจِูŠ ู‡ُุฑَูŠْุฑَุฉَ، ุฃَู†ّ ุฑَุณُูˆู„َ ุงู„ู„َّู‡ِ ุตَู„َّู‰ ุงู„ู„َّู‡ُ ุนَู„َูŠْู‡ِ ูˆَุณَู„َّู…َ، ู‚َุงู„َ: «ู„َุง ุชَู‚ُูˆู…ُ ุงู„ุณَّุงุนَุฉُ ุญَุชَّู‰ ูŠُู‚َุงุชِู„َ ุงู„ْู…ُุณْู„ِู…ُูˆู†َ ุงู„ْูŠَู‡ُูˆุฏَ، ูَูŠَู‚ْุชُู„ُู‡ُู…ُ ุงู„ْู…ُุณْู„ِู…ُูˆู†َ ุญَุชَّู‰ ูŠَุฎْุชَุจِุฆَ ุงู„ْูŠَู‡ُูˆุฏِูŠُّ ู…ِู†ْ ูˆَุฑَุงุกِ ุงู„ْุญَุฌَุฑِ ูˆَุงู„ุดَّุฌَุฑِ، ูَูŠَู‚ُูˆู„ُ ุงู„ْุญَุฌَุฑُ ุฃَูˆِ ุงู„ุดَّุฌَุฑُ: ูŠَุง ู…ُุณْู„ِู…ُ ูŠَุง ุนَุจْุฏَ ุงู„ู„َّู‡ِ ู‡َุฐَุง ูŠَู‡ُูˆุฏِูŠٌّ ุฎَู„ْูِูŠ ูَุชَุนَุงู„َ ูَุงู‚ْุชُู„ْู‡ُ، ุฅِู„َّุง ุงู„ْุบَุฑْู‚َุฏَ ูَุฅِู†َّู‡ُ ู…ِู†ْ ุดَุฌَุฑِ ุงู„ْูŠَู‡ُูˆุฏِ» (ุฑูˆุงู‡ ู…ุณู„ู…)...


Abu Hurairah Radhiyallahu Anhu (RA) meriwayatkan bahwa Rasulullah SAW bersabda, 


“Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara org Islam dan Yahudi maka pada waktu itu (tentera) Yahudi akan dibunuh oleh (tentera) Islam, sehingga apabila org Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok lalu batu dan pokok itu bersuara dgn katanya; “Wahai Muslim, wahai hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya.” kecuali pokok gharqad (yg tidak bersuara) kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi.” – HR Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi.


Lihat lah kini Yahudi dh tanam sgt banyak pokok Ghargad ๐Ÿ˜ญ Jumlah pokok yahudi yg ditanam sudah hampir sama dgn  jumlah penduduk Indonesia.. Allah.. 


Pokok Gharqad atau nama lainnya Nitraria Retusa sedang ditanam dengan meluas di Israel & Palestin untuk dijadikan sebagai tempat persembunyian. Usaha yg dilakukan oleh Yahudi itu adalah menjadi petanda bahawa mereka juga percaya kepada kebenaran hadis Rasulullah SAW.. 


Jadi untuk memerangi Yahudi, perlukan kekuatan bukannya dari segi ketenteraan dan senjata tetapi dari segi keimanan. Kekuatan iman umat Islam mestilah setaraf dengan para sahabat ataupun hampir sama dengan para sahabat.


Dan, salah satu cara untuk mengukur keimanan adalah dengan solat. Sebab itulah disebutkan bahawa selagi solat subuh umat Islam belum lagi seperti solat Jumaat maka ketika itu kekuatan org Islam belum lagi cukup untuk memerangi dan menang ke atas Yahudi YATTHAMZAHSHARE

Post a Comment

0 Comments