MyWilayah.com

Bahan Ilmiah Sepanjang Zaman

Informasi Terkini

Dana Bantuan Kecemasan RescueSyria


Menerima berita saban hari akan kisah sedih kematian anak-anak kecil Syria yang berdepan cuaca sejuk terlampau. Terbaru anak pelarian Syria di kem Lubnan ini meninggal dunia setelah tewas dalam kedhaifan pakaian serta kelengkapan musim sejuk yang dilaporkan semakin teruk melanda. Bantuan sudah diagihkan namun masih jauh tidak mencukupi. Peduli anda berupaya selamatkan nyawa anak kecil yang kesejukkan ini. 



Bersama kita mmenyokong misi kemanusiaan musim sejuk RescueSyria ini untuk menghantar bantuan kecemasan kepada pelarian Syria yang berada di Jordan, Lebanon & Syria. Walaupun pihak MAPIM telah menghantar bantuan demi bantuan namun laporan yang diterima jauh tidak mencukupi kala musim sejuk ini. Keadaan bertambah krtikal apabila musim sejuk saat ini direkodkan jumlah kematian kanak-kanak yang kesejukkan semakin meningkat!

RESCUESYRIA MISSION 


Projek RescueSyria merupakan inisiatif Majlis Perundingan  Islam Malaysia (MAPIM) dengan kerjasama Life Line For Syria (MLLFS) telah menggerakkan misi khas unt menyalurkan bantuan kecemasan kepada rakyat Syria yang berada dalam keadaan sangat terdesak. Misi ini didokong oleh beberapa NGO seperti Yayasan Dr. Rozmey, Salimah, #PEKA, Skuad Tamak Pahala, PUM dan SHURA. Turut menyokong bersama adalah barisan artis seperti Heliza Helmi, Yatt Hamzah, Hijjaz, Pawarna, FarEast, Sham Kamikaze, Ali Terarosa, Bienda & Siti Nordiana.

Untuk maklumat lanjut : Tabung Syria

Untuk totonan video dan maklumat lanjut di Syria sila klik : IG Heliza Helmi

Sumber : www.mapim.org

Post a Comment

0 Comments